Insiktskällan

Hur Gör Du För Att Leva I Nuet?

Kategori:

Kommentarer

  • Hultan säger:

    När jag märker att tankarna far iväg i framtiden (vilket de har en tendens att göra rätt ofta. Typ för det mesta. Vad ska jag göra i vår? I helgen? Hur kommer den där presentationen gå nästa vecka? Osv osv...) så har jag ett trick för att komma tillbaka till nuet. Att stanna upp och tänka Men ok, nu är det tisdag förmiddag. Jag känner soffan jag sitter i. Ser datorn framför mig. Hör knattret av tangenterna och tv:n i bakgrunden. Känner tangenterna. Fokuserar här och nu och tänker med alla sinnen. Då kommer jag tillbaka till stunden här och nu och kan släppa allt det andra - i alla fall ett tag! Hur gör du?

    2012-10-30 | 11:53:40
    Bloggadress: http://hultans.wordpress.com

Kommentera inlägget här: